دوزیست؛ به کارگردانی برزو نیک‌نژاد ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

دوزیست؛ به کارگردانی برزو نیک‌نژاد

پژمان جمشیدی به جمع بازیگران فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد اضافه شد. برزو نیک نژاد و سعید خانی بعد از فیلم «لونه زنبور» فیلم اجتماعی «دوزیست» را جلوی دوربین می برند. این کارگردان و تهیه کننده که ساخت چند فیلم اجتماعی را در کارنامه دارند نوروز امسال فیلم «لونه زنبور» را در سینماها […]

تیر ۱۳۹۶ - پایگاه خبری نمانامه
تاریخچه انیمیشن و انواع آن ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

تاریخچه انیمیشن و انواع آن

پایگاه خبری نمانامه: انیمیشن نام تکنیکی است که در آن هر فریم فیلم به صورت انفرادی چه به صورت یک گرافیک کامپیوتری یا عکاسی از یک تصویر و یا ایجاد تغییرات مکرر کوچک در یک واحد مدل (قسمت کلای میشن و استاپ موشن را ببینید) تولید و سپس فیلم‌برداری نتیجه توسط یک دوربین مخصوص انجام […]

فیلم سوزی رمضانی نامدیران سینما! ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

فیلم سوزی رمضانی نامدیران سینما!

جبارآذین: منتقد سینما مدیر خیلی محترمی که هنوز از رختخواب توهم وخود به خوابزدگی و غفلت برنخواسته، درجای درفشانی کرده است که چرا سینماگران و سینمای کشور فیلم های سینمایی ویژه ماه رمضان تولید نمی کنند. ایشان که مانند دیگر مدیران خوشخواب، از اوضاع فرهنگ و هنر و سیما و سینماغافل است نمی داند، شایدهم […]

شوخی از نظر روانشناسی ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

شوخی از نظر روانشناسی

شوخی و مقابله با استرس : شوخی در مقابله با استرس نقش مراقبتی ایفا می‌کند و موجب کاهش تهدید و آسیب استرس می‌شود. افراد دارای حس عمیق شوخ طبعی ، بعد از رویدادهای منفی زندگی بطور قابل ملاحظه‌ای خلق بهتری نشان می‌دهند. شوخی موجب می‌شود که فرد جنبه مثبت رویدادها را در نظر بگیرد در […]

غلامرضا تختی در چه لحظاتی فیلمی موفق است ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

غلامرضا تختی در چه لحظاتی فیلمی موفق است

حسین عیدی‏‌زاده، منتقد سینما پایگاه خبری نمانامه: «غلامرضا تختی» بهرام توکلی قرار نیست فیلم زندگینامه‌‏ایِ کاملی از حیات تختی باشد، حتا قرار نیست کندوکاوی در موفقیت‏‌ها و شکست تختی باشد و قرار هم نیست روایتی از قهرمانی‌‏ها و دلاوری تختی باشد که اگر اینطور بود با وصیت‏نامه تلخ و روز خودکشی او و لحن مرثیه […]

شوخی جنسی، ابزار خوبی برای خنداندن نیست! ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

شوخی جنسی، ابزار خوبی برای خنداندن نیست!

نزول کیفی کمدی های سالهای اخیر سینمای ایران یکی از بحث های جدی در حوزه مخاطب شناسی و فروش و اکران آثار است که لزوم تجدید نظری جدی را از سوی سیاستگذاران فرهنگی و سینماگران مطرح می کند. کمدی های لوده ای که ماندگار نیستند و به ضرب و زور انواع ابزارهای مطرود اعم از […]