هفته فیلم و عکس انجمن سینمای کرمان

پایگاه خبری نمانامه: به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان کرمان ۳ تا ۵ دی ماه با برنامه‌هایی چون  افتتاح نمایشگاه عکس، نمایش  فیلم‌های هنرجویی، برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایش فیلم‌های منتخب جشنواره کوتاه تهران در تماشاخانه پارس  این شهر برگزار شد.

برنامه‌های هفته فیلم و عکس کرمان:

روز اول :

روز ۳ دی‌ماه،  هفته فیلم و عکس  کرمان با افتتاح نمایشگاه عکس توسط  محمد علی روسفید و مسعود مصری از پیشکستوتان عکاسی کرمان و با حضور  مسئولین فرهنگی،  هنرمندان و علاقه‌مندان  به عکاسی در این شهر کار خود را آغاز کرد.

دراین نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس از ۲۰ عکاس در ابعاد ۷۰×۵۰ درمعرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت .

عکاسانی که در نمایشگاه عکس داشتند عبارتند از :

محمدحسین قنبری، شاهد شفیعی، مجتبی پور خاتون، سجاد اشجعی، ابوالفضل رزم پور، سپهر امینی، فریبا شیخ‌شعاعی، محمد موسوی، مهری درویشعلی، احسان امینی‌تهرانی، معین رضا کلانتری، مهلا جنابی، مسلم اسلامی، یدالله علیمردانی، علیرضا هاشمی، نیلوفر بهار، هادی رشیدی، محمد بابایی، روشن قطبی، ضرغام شفیعی‌بافتی .

در ادامه نمایش فیلم‌های هنرجویان فیلم اولی آغاز شد که اسامی  فیلم‌ها و کارگردانان آن عبارت است از:

«فرصتی برای یک رویا» ساخته : زهرا یزدانپناه، «خواب زادگی» ساخته سجاد عمادی، «نازنین» ساخته علی‌اکبر رضایی، «معرفت» ساخته عباس کریمی‌زاده، «یک دست لباس» ساخته علی سعیدیان، «۱۲ ثانیه»  ساخته محمد پورشیخعلی، «دژاوو» ساخته هادی رشیدی، «میهمان» ساخته سجاد عمادی.

 سپس نشست تخصصی عکاسی با حضور عکاس کرمانی، حمید صادقی با هدف نقد و بررسی عکس‌های نمایشگاه دیگر برنامه‌ای بود که در روز اول این و هفته فیلم و عکس  برگزار شد.

نمایش  فیلم‌های منتخب جشنواره فیلم کوتاه تهران آخرین برنامه روز اول این هفته فیلم و عکس بود.

روز دوم :

روز دوم هفته فیلم و عکس با مرور آثار مهدی بوستانی شروع شد وطی آن فیلم‌های این فیلمساز کرمانی با نام‌های : «آدم‌های سطحی»، «عادت»،  « مراسم پرده برداری»، «بلانسبت شما» و «درس» آغاز شد.

در ادامه روز دوم نشست تخصصی فیلمسازی با حضور رقیه توکلی برگزار شد و پس از پایان نشست هنرجویان و علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌های کوتاه این فیلمساز با نام‌های: «صبا»، «ودیگر هیچ»، «تو فقط مادر من باش»، « ساعت شش»، «حلقه آویز» و «جذر بیست سالگی» نشستند.

روز سوم:

آخرین روز این هفته فیلم و عکس به نشست تخصصی دوم با حضور رقیه توکلی شروع شد که با استقبال هنرمندان سینما و عکاسی در  استان روبرو شد.

در ادامه این روز مراسم اختتامیه هفته فیلم و عکس کرمان برگزار شد که در ابتدای آن میرحبیبی مدیر انجمن سینمای جوان استان کرمان ضمن تشکر از مسئولین فرهنگی استان و میهمانان در مراسم گزارشی در  مورد برنامه‌های انجام شده ایراد کرد.

پس از آن  گزارش تصویری  ازروند برگزاری هفته فیلم و عکس به نمایش در آمد، سپس محمدی،  معاون هنری و سینمای اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به بیان  سخنرانی پرداخت.

گفتنی است در  پایان مراسم اختتامیه  از فیلمسازان و عکاسان شرکت کننده در این هفته و اعضای فعال انجمن کرمان تجلیل و قدردانی  به عمل آمد.

 به عنوان آخرین برنامه هفته فیلم و عکس کرمان بعد از پایان مراسم اختتامیه، باکس دوم  فیلم‌های کوتاه منتخب جشنواره تهران به نمایش داده شد.