نگاهی به سریال «دیوار به دیوار» در گفت و گو با حسن زارعی

پایگاه خبری نمانامه: حسن زارعی بازیگر سینما، تلویزیون درباره سریال «دیوار به دیوار» که به تازگی بازپخش آن از شبکه تماشا به پایان رسیده است، بیان کرد: من چند سال بود که فعالیت نمی‌کردم اما دورادور دستی بر آتش داشتم. در سال های گذشته در سریال های مختلفی حضور داشتم و در این مدت نیز مشغول کار در همین زمینه بودم. در ارتباط با کارهای آموزشی هم با امین تاریخ یک مرکز آموزش راه اندازی کردیم و به کارهایی در همین حرفه مشغول بودم تا اینکه پس از چند سال به دعوت دوستم سامان مقدم که در فیلم سینمایی «نهنگ عنبر» با ایشان همکاری داشتم، برای سریال «دیوار به دیوار» دعوت شدم و شرایط فراهم شد که در این سریال به ایفای نقش بپردازم.
.

بازیگر «دیوار به دیوار» در پاسخ به این پرسش که آیا سریال‌هایی را که از شبکه تماشا پخش می‌شود نگاه می‌کند یا نه، گفت: اگر وقت داشته باشم، نگاه می‌کنم. شبکه‌هایی مانند تماشا، آی فیلم و نمایش وجودشان لازم است زیرا با پخش کارهای قدیمی باعث تجدید خاطرات یک فرد با یک سریال یا فیلم می‌شوند. هم‌چنین اگر مخاطبان در زمان پخش موفق به دیدن کارها نشده باشند، می‌توانند کارها را از این شبکه ها دنبال کنند. طبیعتا این شبکه‌ها تمرکز بیشتری بر پخش سریال و فیلم در مقایسه با دیگر شبکه‌ها دارند و به نظر من این موضوع بسیار خوب است.
.

زارعی درباره راز ماندگاری سریال «دیوار به دیوار» عنوان کرد: من معتقدم قصه‌هایی که از بطن جامعه بیرون می‌آید و قصه های خود مردم است، مردم با آن خیلی خوب ارتباط برقرار می‌کنند. مخاطبان حتما از یک قصه یک خطی ساده بدون پیچ و خم و بالا و پایین که از خودشان گرفته و به شکل هنرمندانه به آن‌ها بازگردانده می‌شود، استقبال می کنند. «دیوار به دیوار» هم حال و روز مردم را روایت کرد.
.

وی افزود: همچنین در این مجموعه نشان دادیم افراد علیرغم مشکلات و کشمکش‌هایی که با هم دارند اما یک فضای کودکانه ای بینشان حاکم است و در همه احوال به هم کمک می‌کنند و خود را دوست یکدیگر می‌دانند. ما در حال حاضر این ویژگی را در جامعه از دست داده ایم. حتی خود من از سامان مقدم کارگردان این سریال اجازه گرفتم که کودک درون خلیل زاده را زنده کنم و آن را نشان بدهم.
.

بازیگر «دیوار به دیوار» تاکید کرد: شاید یکی دیگر از دلایل موفقیت این سریال بازی های خوب هرکدام از دوستان در این مجموعه بوده است