فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی «خط باریک قرمز»

پایگاه خبری نمانامه: فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی «خط باریک قرمز» گفت: متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، نسبت به نجات یک جوان از اعدام توسط عوامل این مستند و خیرین، همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر، کاملا بی‌تفاوت عمل کرده است.

فرزاد خوشدست کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز گفت: این فیلم پیشتر در جشنواره جهانی فیلم فجر جایزه مهم نت‌پک و جوایز متعددی در جشنواره بین المللی سینماحقیقت را کسب کرده و نماینده سینمای مستند ایران در آسیاپاسفیک بوده است. نمی‌خواهم یک نگاه غرض‌ورزانه و زاویه‌دار داشته باشم اما به هر حال در عملکرد مدیران ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر، کم کاری درباره فیلم خط باریک قرمز می‌بینم.
خوشدست افزود: این مستند اتفاق مهمی را درون خودش رقم می‌زند اما ظاهرا این دوستان فیلم را اصلا ندیده‌اند که انتخاب شده است. فضای اثر در کانون اصلاح تربیت و یکی از مهمترین زندان‌های کشور و حمایت سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه از این فیلم بابت پیشنهادی که مطرح می‌کند، می‌تواند پرچمی برای حقوق بشر در کشورمان باشد.
کارگردان مستند سینمایی خط باریک قرمز عنوان کرد: این مستند با کمک عده‌ای توانسته است بعد از یک سال پیگیری یک زندانی را از اعدام نجات دهد. اما متاسفانه این اتفاق خیلی جذابیتی برای مدیران اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم فجر ندارد.
وی اظهار کرد: به رغم همراهی رسانه‌های جمعی در این اتفاق بزرگ همزمان با حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر، متاسفانه بخش ارتباطات و اطلاع‌رسانی جشنواره با وجود پی‌گیری‌های متعدد نسبت به این اتفاق واکنشی نداشته و تلاش ما برای همراهی جشنواره فیلم فجر در این اتفاق بزرگ در بخش اطلاع‌رسانی بی‌نتیجه ماند. نمی‌دانم اگر فیلم ما نیز با بودجه‌های خاص ساخته شده بود و اسپانسری برای جشنواره معرفی می‌کرد آیا چنین برخوردی با ما می‌شد؟